reklama

Lesk a bieda cirkusovej manéže...

Cirkusová sezóna pokračuje a do Košíc opäť po roku zavítal cirkus Aleš. Lesk reklamných pútačov dokáže privolať obecenstvo. Ale ja opäť cítim smútok a nevôľu a chuť, postaviť sa pred farebné pútače sľubujúce zábavu a pýtať sa okoloidúcich, či vedia a rozumejú reklame, v ktorej sa objavuje slovo „drezúra“. Úprimne ma zaujíma, či rodičia a starí rodičia kupujúci lístky na drezúru zvierat vedia, o čom drezúra je.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Drezúra v online slovníku cudzích slov je definovaná ako výcvik zvierat na artistické účely, prísny výcvik, týranie, šikanovanie. Mnohí z nás však už dávno vieme, že zvieratá chované v cirkusoch sú silou a prísnymi trestami pri drezúre nútené k výkonom, ktoré nielenže prekračujú ich sily a biologické spôsobilosti, ale sú nezmyselné. Veď povedzte mi, načo by mal vedieť medveď bicyklovať. V manéži môžeme vidieť levy, tigre, pumy, jaguáre, malé somáriky, lamy – alpaky. Ale uvedomujeme si vôbec ako tie zvieratá žijú? Aký je ich transport a permanentné životné podmienky v klietkach? Čo pre cirkusové zviera znamená život v zajatí, len preto, aby sa človek zabával. Cirkusové zvieratá nežijú, iba de facto prežívajú v nedostatku: nedostatku pohybu, nedostatku slobody, v nedostatku podnetov, v permanentnom strese.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Naozaj neviem čím to je, ale už od mojich detských čias cítim k cirkusom zvláštny odstup a nikdy ma to do cirkusovej manéže neťahalo. Ako dospelá už viem prečo. To nie je zábava, teda pre mňa určite nie. To nie je zábava, ktorú by som podporovala. To, že niektorí ľudia cítia potrebu demonštrovať záujem o zvieratá, znepokojenie a obavy, že sa zasadzujú o porozumenie, šírenie znalostí a o pomoc zvieratám je často spájané s opovrhnutím alebo ľahostajnosťou: „zase tí ochranári“. Ale kto má hovoriť za zvieratá, ktoré prehovoriť nevedia a nemôžu sa rozhodnúť.

Tak si teda predstavte, ako by Vám bolo, keby Vás niekto umiestnil do klietky, označil štítkom, riadil, väznil, obmedzoval, desil, mrzačil bičíkom, či trýznil hladom pre päť minút slávy v cirkusovej show. Je to bieda cirkusových manéží.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je preto pre mňa úplne prirodzené, aby som podporila petíciu Slobody zvierat a vyjadrila svoj morálny postoj k drezúre zvierat v cirkusoch. Je pre mňa úplne prirodzené povedať „nie“ utrpenie a nedôstojným podmienkam života medveďov, levov, opíc, tigrov, či slonov. 

Neodvracajte zrak. Ale predtým, než si kúpite lístok do cirkusu si pozrite napríklad toto video a odporučte ho aj vašim známym. Zábava plný krutosti, týrania, bolesti, smútku a slź, pretože aj zvieratá plačú.

Andrea Klimková

Andrea Klimková

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  1x

...je zopár vecí, ktoré neodmysliteľne patria k môjmu životu: príroda, ktorá je pre mňa posvätnou, rodina ktorá ma drží nad vodou, priatelia, ktorí stoja pri mne kdekoľvek a kedykoľvek a láska, ktorá dáva môjmu životu zmysel... Zoznam autorových rubrík:  Ekologická etikaO zvieratách a ľuďochSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu