reklama

Filmový festival, ktorý má dušu

Od jeho počiatkov ho sprevádzali krásne stretnutia, virtuálne či vizuálne – premietané na plátne, alebo aj celkom skutočné – „face to face“ so zaujímavými ľuďmi, ktorých čítanie sveta je sprevádzanú úctou, rešpektom, uznaním hodnoty prírody. Viete o akom festivale píšem? O medzinárodnom festivale filmov, ktoré nám prinášajú rok čo rok kľúče k nášmu vzťahu s prírodou, sio Zemou. Je to  Ekotopfilm.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

K prírode cítim lásku a úctu odjakživa, ale moje prvé stretnutie s Ekotopfilmom v Košiciach, už pred vari desaťročím, bolo stretnutím osudovým. Práve v tom čase som objavovala v sebe odvahu, potrebu a energiu urobiť čosi viac pre Zem. Objavovala som v sebe súcit a empatiu ku všetkým živým tvorom, s ktorými zdieľame túto planétu. Práve v tom čase som so skupinou nadšencov začala organizovať ekotábory pre deti. Kdesi vnútri – vari až do morku kostí – som cítila som, že rastie potreba informácií a výchovy, ktorá by mladých ľudí povzbudzovala nielen k pochopeniu prírody, ale aj z zmene vzťahu, nahliadania na Zem, náš existenčný priestor.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na mojom prvom rande s Ekotopfilmom som sa nedokázala odtrhnúť od projekcie až do neskorého večera a už dávno pred ním som cítila vzrušenie, zvedavosť, očakávanie a taký zvláštny kognitívny nepokoj. Odvtedy som jeho vernou diváčkou a fanynkou a verte mi, oplatí sa prísť, vidieť, dotknúť sa jeho príbehov. Oplatí sa byť jeho súčasťou.

Nazdávam sa, že tento festival má nielen dušu, ale prináša dôležité posolstvo: len pokiaľ porozumieme, môžeme sa starať. Naša starosť (starostlivosť) o Zem, o domov, o oikos má zmysel. Na každom z nás záleží a každý z nás môže prispieť k zmene každý deň. Preto si myslím, že festival je výnimočný v tom, že nám ukazuje iný svet, odlišný od toho súčasného konzumného, hyperkonzumného, prepchatého reklamami na čokoľvek, čo sa dá kúpiť, konzumovať, zdieľať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viete, že...

... ide o najstarší festival svojho druhu na svete, s vysokým odborným a morálnym kreditom a vyrástla popri ňom nová generácia ľudí;

... tradíciu týchto filmových festivalov naštartovali začiatkom šeťdesiatych rokov 20.storočia pardubický Techfilm, ostravský festival filmov o životnom prostredí Ekofilm a slovenský Festival technických filmov;

... pri príprave II. ročníka Festivalu odborných filmov prišiel primátor mesta Trnavy, s myšlienkou spojiť dve rozdielne skupiny ľudí - technikov a ochranárov, a dať informácie od oboch skupín na „spoločný stôl" a zároveň spolupracovať;

... že po roku 1993, kedy vznikla samostatná Slovenská republika, sa festival presťahoval do Žilina a od XX. ročníka sa festival nazýva EKOTOPFILM;

SkryťVypnúť reklamu
reklama

... návštevníci festivalu mohli napríklad v roku 2010 zhliadnuť kolekciu 122 filmov z 24 krajín sveta?

... sa oplatí prísť aj na tohoročný festival? Pozrite si ukážku a posúďte sami: "Európska divočina vstáva z mŕtvych...Vlčie hory, miesto, kde príroda dostáva druhú šancu"

https://www.facebook.com/video.php?v=829152617125146&set=vb.104893459551069&type=2&theater

Andrea Klimková

Andrea Klimková

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  1x

...je zopár vecí, ktoré neodmysliteľne patria k môjmu životu: príroda, ktorá je pre mňa posvätnou, rodina ktorá ma drží nad vodou, priatelia, ktorí stoja pri mne kdekoľvek a kedykoľvek a láska, ktorá dáva môjmu životu zmysel... Zoznam autorových rubrík:  Ekologická etikaO zvieratách a ľuďochSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu